niedziela, 10 czerwca 2012

Witajcie.

Zamieszczam obiecane zdjęcia nowego sprzegła i wymiany uszczelniacza. Sprzegło oczywiście markowe Valeo. Uszczelniacz również orginał Iveco (kosztowało bardzo dobre 4 flaszki 0,7 ;-)

Sprzegło chodzi teraz jak marzenie.







Na razie wszystko.

Nagrałem film z moim lektorem podczas remontu ale nigdy nie lubiłem się na zdjęciach/filmach....moze się odważe i zamieszcze...

Pozdrawiam.

czwartek, 7 czerwca 2012

Witajcie.
Dawno nie pisałem, brak czasu no i kolejny remont samochodu.

Tym razem zająłem się skrzynią biegów i wyciekiem oleju spod zblocza silnika. Zblocze zastepuje stopy głowne wału korbowego. Jest to lity odlew w którym znajduje się 5 stóp korbowodów.

Oto zdjęcie zblocza z nową uszczelką i przy okazji rzut na panewki głowne. Poprzedni własciciel mówił ze był robiony remont dołu silnika i jak widać miał racje. Panewki nie naruszone.


Wykreciłem też z ciekawkości jeden korbowód. Również jest super. Panewka ma srebną warstwe slizgową bardzo twarda. Jesli ona się zedrze nastepuje scieranie warstwy nosnej panewki i pojawia się kolor miedziany. Na zdjęciu panewka korbowodowa i panewka zuzyta od jakiegoś ciągnika.


Próbowałem pomierzyć wał, który to szlif ale dysponuje tylko suwmiarką i mi wychodziło ze jest to nominał czyli 80,182. Troche to nie możliwe. Zapewne jest to 1 szlif czyli jakieś +0.30 lub miedzyszlif +0.15

Jak bedziecie kiedys rozbierać zblocze to nie pomylcie panewek, nie zamieńcie ich miejscami. To samo tyczy się tłoków, korbowodów itd.



Wracając do skrzyni biegów.

Skrzynia wylądowana na stole. Nigdy nie zajmowałem się skrzyniami samochodowymi. Widziałem skrzynie od ciągników, starów ale nie od samochodów.

Rozkreciłem skrzynie. Odkreciłem nakretke i niestety nie mogłem sciągnąć zebatki z wałka pokazanego czerwoną strzałką. Dowiedziałem się ze to jest wbite na zimny wałek w fabryce i bardzo ciezko to zdjąć.

Skrzynie oddałem do fachowca od skrzyń.




Koszty niestety mnie powaliły.


Wymiana synchronizatora biegu 1-2 regenerowany 780zł z tym ze działa tylko synchron 2 biegu. Z dobrym synchronem 1 i 2 kosztowałoby to 1250zł


Wymiana synchronizatora biegów 3 - 4 - 5 po 130zł każdy


Dodatkowo wymienione zostały łożyska skośne na wałku sprzegłowym 270zł oraz łożyska na miechanizmie różnicowym 300zł



Robota Pana Rafała 300zł


Duzo poszło ale napewno za 2000zł nie kupiłbym skrzyni w takim stanie. A przynajmniej wiem co mam.




Oto zdjęcia skrzyni bogatszej o 2000zł.








Oczywiście kupiony nowy uszczelniacz wałka, uszczelniacz połosi prawej, uszczelniacz połosi lewej wymieniałem zaraz po zakupie.



Tu pozostałe uszczelniacze.


Widać uszczelke misy olejowej, uszczelki zblocza (wystepuje lewa i prawa), uszczelniacz wałka sprzegłowego, uszczelniacz połosi i uszczelniacz wału korbowego.



Zeby zdjąć zblocze musiałem odkrecic sprzegło, odkrecic koło zamachowe, odkrecic uszczelniacz i dopiero miałem możliwość zdjęcia zblocza.


Wał, uszczelniacz i blachy dystansowe:

Sprzegło jak widać sprzegło ciągnione a nie pchane jak w wiekszosci samochodów. Pokazałem jak za pomocą wałka ustawić tarcze idealnie centralnie w docisku. Jesli tego nie zrobimy nie wepniemy wałka od skrzyni podczas jej montażu lub uszkodzimy tarcze jesli frezy nie trafią. Tu zdjęcie przed demontażem.


 Luzne spreżynki, tarcza licha, powycierane słoneczko od łożyska. Sprzegło bedzie nowe. Koszt 859zł z rabatem. Zdjęć nie załącze teraz bo w telefonie brakło mi miejsca i robiłem aparatem a nie moge znaleźć kabla zeby podłączyć do kompa.





Przy okazji uszczelniłem pompe vacum.




Wymieniłem olej i filtr


Olej wydaje się lichy bo to lotos ale napisze ze to olej klasy CH-4. Kto wie co to znaczy to wie a kto nie zapraszam do google. Wchodzi około 7l z wymianą filtra.



To narazie tyle.

Wymieniałem uszczelniacz wału z przodu oraz mam zdjęcia z wymiany sprzegła ale na aparacie. Obiecuje zamieścic je nastepnym razem.

Wydałem bardzo dużo, skrzynia chodzi idealnie, wyciszyła się. Ale w skrócie silnik ma wymienione uszczelki i uszczelniacze dołu, uszczelniona i wyremontowana jest skrzynia, nowe sprzegło markowe valeo, wymieniony olej w silniku. Wiadomo jak wyglądają panewki głowne i korbowodowe.

Wymieniłem również opaski, jeden przewód gumowy od chłodzenia. Pociło się.

Pozdrawiam.